środa, 30 sierpnia 2017

Pyszne śniadanko daje kopa ;)

Nosz muszę się pochwalić!

Od jakiegoś miesiąca, codziennie rano, robię sobie pożywną papkę ;)
Papka okazała się tak smaczna, że nie umiem bez niej żyć. Wieczorami już marzę o poranku, aby znowu sobie trzasnąć takie papu.

Czego potrzebujemy? Blendera, owoców, płatków owsianych (jęczmiennych, orkiszowych, cokolwiek z błonnikiem ;)).

Płatki zalewamy wrzątkiem, aby zmiękły. Preferuję dwie łyżki płatków owsianych i dwie łyżki płatków jęczmiennych.
Ulubione owoce blendujemy na papkę. Moje sprawdzone miksy to:
- jabłko, banan
- jabłko, brzoskwinia
- brzoskwinia, banan,
- jabłko, melon (świetny mix!)
- banan, melon
- nektarynki, śliwki.

Papkę mieszamy z płatkami (lub ugotowaną kaszą, tak z 50g). Dorzucamy garść drobnych owoców (lub większych, ale posiekanych ;)) - borówki, winogrona, jagody, maliny, truskawki.



Na zdjęciu jest owsianka z jabłkiem, bananem i borówkami. Chętnie dorzuciłabym do tego garść orzechów lub słonecznika, ale wyszły wczoraj wieczorem ;)
Uwielbiam jeść ją z kufla Mężnego (ale ciii, nie może o tym wiedzieć ;P). Taka ilość zwykle starcza mi na śniadanie i drugie śniadanie. Ale czasami wchapię od razu ;P

Takie śniadanie ma około 500kcal, masę witamin i błonnika, a do tego świetnie poprawia humor. Dodatkowo łatwo je wpakować do pojemnika i wziąć ze sobą w trasę :)

Musiałam się z Wami podzielić takim odkryciem. Jeszcze miesiąc temu nie uznawałam owsianki bez mleka. Da się? Da się ;)

Jakie są Wasze ulubione pomysły na śniadanie? :)


8 komentarzy:

  1. Moje sniadania sa njmniej kreatywne ze wszystkich dan :(przewaznie jem grzanke z dzemem albo maslem orzechowym, czasem robie jajecznice z pomidorami do tego obowiazkowo kawka.
    Twoje pyszne sniadanko juz odgapiam i bede robic ( jak owoce nie znikna do rana)
    ps. Lucynko, a tam w tle..za kuflem :O ! zdasz relacje ? plis..
    Troll:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkiełka już zmieniły i położenie i wystrój. Mamy teraz... Malawi <3 Normalnie chce mi się płakać z radości za każdym razem, gdy na nie patrzę :D W którejś z notek najbliższych o tym napiszę :)

      Usuń
  2. Jestem tradycjonalistką: kanapka z razowego chleba, czasami roboty własnej, z dodatkami: im więcej, tym lepiej, więc i pomidorek, i jajeczko i serek.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gorzej, jak ktoś nie może ani serka, ani jajeczka zjeść (czytaj: ja ;P). Razowy chlebek też nie bardzo, bo na żyto jestem uczulona. Takie koktajliki to dla mnie najlepsze wyjście :)

      Usuń
  3. Lucyna, polecam taka papeczke przyrzadzic z mango!! Mango u mnie rzadzi, ta slodycz polaczona z lekka ostroscia wprawia mnie w dobry humor :) Ja tez uwielbiam takie papki w ich przyrzadzaniu nic czlowieka nie blokuje!! Ja bardzo czesto przyrzadzam sobie koktajle, mega ilosc owocow i warzyw + platki owsiane badz orteby + mleko sojowe,migdalowe,krowie wedle tego jakie mam w lodowce akurat! Smacznego! EvE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie ja też mieszam wszystko, jak się da. Mango sprawdzę :D Dzięki!
      Wersja ze szpinakiem też mi przypasowała (szpinak, ogórek, melon). Dobre to było.
      Aż zgłodniałam ;)

      Usuń
  4. Wygląda obłędnie i pewnie tak smakuje. A masz sposób na lenia? bo ... Rano? Dobierać? Blendować? Zmywać? Nie dałabym rady. Chyba musiałabym wstawać o 5-ej, a to dla mnie środek nocy;) Pozostanę przy wzdychaniu do monitora i porannej kanapeczce:))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sposób na lenia? Kupujesz sok jabłkowy 100%, wieczorem zalewasz płatki sokiem, wsadzasz do lodówki, podobnie kroisz już owocki. Rano tylko wszystko mieszasz :D
      Tak zaczynałam z koktajlami - też nie chciało mi się rano wszystkiego miksować ;)
      Pozdrowionka :)

      Usuń

Wysoce prawdopodobne, że nie opublikuję komentarzy, które:
- obrażają autorkę bądź czytelników bloga,
- zawierają tylko link,
- mają charakter religijny i nawołują do "nawrócenia",
- nakłaniają do alternatywnych metod leczenia.

Oczywiście od powyższej reguły są wyjątki!
Akceptujmy i darzmy tolerancją siebie nawzajem :)