piątek, 24 sierpnia 2018

Peszek. Pech. Peszysko.

Czasami sama jestem w szoku, w jaki magiczny sposób jeszcze się jako tako trzymam. Jak ja to robię, że nie płaczę, nie panikuję, nie zalamuję się.

Odnoszę niekiedy wrażenie, że ostatnie 4-5 lat mojego życia to wielki test piekła na miarę XXI wieku  Kotły są przestarzałe.
Teraz mają tam bardziej wysublimowane metody tortur - bezsilność, wściekłość, ból i strach.
Rok 2018, podobnie jak 2014, okazuje się brutalną koniunkcją ciał złośliwych.
W tym roku miały miejsce tylko trzy jasne, piękne i warte zapamiętania wydarzenia. Cała reszta to błoto, szlam i trzy kilometry mułu.
Zwykle nie piszę o problemach, bo jestem zdania, że mogę pisać tylko o tym, co dotyczy wyłącznie mnie.
Nie wspominałam o chorobie Tatuśka, który od miesiąca jest w stanie bardzo ciężkim. Mama nie wytrzymuje psychicznie i fizycznie. Czabajek próbuje utrzymywać resztki optymizmu.
Każde ogniwko naszego małego kółeczka wzajemnej bezinteresowności zaczyna niebezpiecznie pękać.

Nie mam się komu wypłakać. Pewnie dlatego nie płaczę.
Tata w kolejnym szpitalu, przerzucają go z jednego do drugiego, pozbywając się problemu i odpowiedzialności. Mama zajechana do granic możliwości. Od kilku tygodni opiekuje się Tatuśkiem. Niby mają pomoc Hospicjum Domowego, ale oni nie siedzą w domu podopiecznych przez 24h na dobę. Krzysiek od pół roku boi się iść do lekarza, coby nie wyszło, że więcej elementów rodzinnych jest w stanie chorobowym. Czasami poważnie się o niego martwię, od dłuższego czasu chodzi ze stłuczoną nogą i wybitym barkiem. Maści przeciwbólowe idą u nas na kilogramy.
A ja?
Walić mnie. Nawet psa nam sparaliżowało od pasa w tył. I tak z tym moim rozwalonym kręgosłupem wnoszę i znoszę go po schodach raz lub dwa razy na dzień. Przecież nie uśpię Reksia tylko dlatego, że jest chory. Mnie też trzeba by uśpić z tego powodu. Najgorsze jest to, że on dalej ma mentalność szczeniaka. Pies jedenastoletni, a brykałby jak dzieciak. Gdyby mógł chodzić.

Zostały jeszcze cztery miesiące tego przeklętego roku. I normalnie się boję, jaki rodzaj rozrywek piekielnych będziemy jeszcze doświadczać.
A w 2019 może być jeszcze mniej wesoło - w grudniu mam komisję o przedłużenie renty, a do tego kończy mi się umowa w pracy. Od kilku tygodni zaciskamy pasa, coby spłacić jak najwięcej kredytów, zostać w miarę z czystym kontem i przywyc znowu do planu minimum - 200zł na tydzień i koniec kropka.
Krzysio zajeżdża się w pracy jak konie na krakowskim rynku, żeby ustukać jeszcze jakiś zapas, kupić co trzeba kupić, naprawić to, co jeszcze wymaga naprawy. Mam wrażenie, że mieszkam sama, bo Mężny codziennie wstaje o 4:15, żeby wrócić w okolicach 17-18 (o ile szczęście dopisze). To jest jakieś durne nieporozumienie.

Próbuję dojść w tej mojej pisaninie do jakichś wniosków, ale żadne mi się nie nasuwają.
Poza jednym:
Muszę być silna. Nikt inny za mnie nie będzie.
Tylko dlaczego nie mam już tego wewnętrznego uporu?
Dlaczego jestem tak cholernie wkurwiona, że pech rozpełz się na całą rodzinę?
Mam wrażenie, że ten cholerny rak serio jest zarażliwy.
Raz kąsa ciałko. Raz zeżre duszę.
A jeszcze innym razem wpierdoli całe szczęście.

I cały misterny plan poszedł w pizdu.

8 komentarzy:

  1. Lucynka
    Przytulam
    Bo co tu napisać??

    I wiesz co
    Nie musisz być zawsze taka dzielna
    ♥️♥️♥️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rybeczko, muszę. Jestem jedynym stabilnym emocjonalnie elementem układanki.
      Wbijam sobie do łba, że będzie dobrze. Może nie dzisiaj ani jutro, ale kiedyś znowu będzie spokojnie. Będziemy razem śmiać się i tulać, drwić, cieszyć, przedrzeźniać. Będzie cicho. Ciepło. Spokojnie. Bezpiecznie.

      Usuń
    2. Rybeczko - ślicznie😍😍

      Musisz mieć jakiś wentyl
      Gdzieś się wyrycz przynajmniej

      Usuń
  2. Wierzę, że musi być w końcu lepiej. Życzę Ci tego z całego serca! Przecież podobno jest jakaś równowaga w przyrodzie... Nie wiem, co jeszcze mogłabym napisać. Po prostu przesyłam w Twoją stronę ciepłe myśli i dobrą energię. Trzymaj się Lucynko!!!
    Ania

    OdpowiedzUsuń
  3. Są lata chude i tłuste. Tak Cię lubię Lucy. Pozdrawiam🌼

    OdpowiedzUsuń
  4. Podczytuję Twojego bloga od kilku miesięcy. Jestem pod wrażeniem Twojej siły, dobroci i cudownego poczucia humoru. Jesteś dla mnie drogowskazem, mam niepełnosprawne dziecko i nawet w części nie mam w sobie tyle światła co Ty. Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  5. Lucynko,to się zmieni,wyprostuje jakoś...Chciałabym,żebyś tą piekielną chemię miała już poza sobą.I żeby pomogła..Buziam

    OdpowiedzUsuń
  6. Jesteś silna, inteligentna i fajna, i to jest odpowiedź na pierwsze zdania Twojego posta. Dasz radę, musisz. Nikt za nas nie przeżyje życia. Co do pecha ...hmm jeśli pocieszę to Ci zdradzę, że u mnie podobnie. Najpierw ja wypadek, po tygodniu drugi, potem syn, przedwczoraj córka, mąż od początku roku niedomaga. Tulę i wierzę, że jeszcze zaświeci dla nas słońce

    OdpowiedzUsuń

Wysoce prawdopodobne, że nie opublikuję komentarzy, które:
- obrażają autorkę bądź czytelników bloga,
- zawierają tylko link,
- mają charakter religijny i nawołują do "nawrócenia",
- nakłaniają do alternatywnych metod leczenia.

Oczywiście od powyższej reguły są wyjątki!
Akceptujmy i darzmy tolerancją siebie nawzajem :)