czwartek, 7 września 2017

Antystresant - akwarium :)

W poprzednim poście obiecałam Wam napisać kilka metod na walkę ze stresem.
Planowałam jedną notkę zbiorczą, ale okazało się, że mam tego tyle w zapasie, iż spokojnie mogę stworzyć cały cykl.


Miało być dzisiaj coś innego, ale... No właśnie :D

Od poniedziałku Krzyś miał wolne w pracy.
No i stało się to, co planowaliśmy już niemal od trzech lat.
Zupełnie zmieniliśmy biotop w naszym akwarium. I wystrój. I obsadę. I wszystko!
Wyglądało to tak:



Wstyd się przyznać, ale zrobiła się nam straszna "zupa rybna".
Mieliśmy tam wszystko, od skalarów, przez gurami, po pielęgniczki.
No tragedyja na kółkach (a raczej "w szkle").
Zakasaliśmy rękawy, odłowiliśmy rybki. W sumie na trzy raty, bo dużo ich było.
Wymieniliśmy starą obsadę na nową. No i... jazda!






Po dwóch dniach pracy mamy to:









Wieczorami, zmienia się to na:


Na zdjęciach tego aż tak nie widać, ale...
mamy mały, prywatny kawałek jeziora u siebie w domu :)

Jak działa na człowieka akwarium?
Jeżeli podejdziesz do tego z głową i wiedzą to masz pełen relaks. Patrzysz i czujesz dumę. Odpływasz przy szumie wody i tańczących rybkach...
Szybko doczekasz się małych rybek, a wtedy duma rośnie razy pięć.
Młode rybki możesz w sklepie zoologicznym wymienić na lepszy sprzęt czy jedzenie. W ten sposób właśnie udało się nam bardzo niskim kosztem stworzyć Malawi :)
Wiele osób (szczególnie tych, które akwarium w życiu nie miały) twierdzą, że akwarystyka jest nudna. Nie jest :)
Jest relaksująca i masująca umysł bąbelkami z pompek :D

Wczoraj byliśmy w hurtowni elektrycznej.
Okazało się, że ponad połowa jej pracowników ma w domu akwaria!
Wpadliśmy tam dosłownie na chwilkę (po zasilacz do LEDów ;)), a siedzieliśmy ponad pół godziny, bo rozgorzała dyskusja o naszych szkiełkach!
Wiedziałam, że psiarze dogadują się z psiarzami, kociarze z kociarzami, ale nie wiedziałam, że tak samo działa to w przypadku akwariów.
Dodatkowo na Facebooku jest mnóstwo grup o akwarystyce, gdzie w każdej chwili można poprosić o pomoc, lub po prostu pochwalić się rybkami.
Lubię się chwalić rybkami.
Szczególnie tym, że pamiętam ich łacińskie nazwy ;P
(Aulonocara Fire Fish, Cynotilapia zebroides Likoma Red Top, Labidochromis caeruleus Lion’s Cove ;))

Zaczynając zabawę w "akwarystykę na swoim" nie sądziłam, że stanie się to naszym wspólnym hobby. Pół naszego życia kręci się wokół akwariów, drugie pół wokół kotów i psa. Świetny sposób na to, żeby zapomnieć o całym świecie (nie tylko o stresie).

Chcecie zacząć zabawę w akwarium?
Polecam zacząć od akwarium 30-40l z bojownikiem. Bojowniki są piękne i mało wymagające.
Potrzebujesz na start tylko akwarium, grzałki, filtra, opakowania żwirku i z dwóch roślinek. No i bojownika ;)
Inną obsadą na start są gupiki. Mnożą się jak szalone, do tego są żwawe, kolorowe i przeżyją nawet w kałuży.

Nie będę pisać o tym, jak zakładać akwarium, bo o tym jest mnóstwo stron w internecie (tylko pamiętajcie: nie słuchajcie sprzedawców w sklepach zoologicznych - 90% z nich nie ma zielonego pojęcia o tym, co sprzedaje; pozostałe 10% wie, co sprzedaje, ale chce sprzedać wszystko, jak leci).
Zarzucę tylko linkiem - klik!
Tam dowiecie się wszystkiego, co jest konieczne przy starcie akwarium.
Nie bójcie się ilości tekstu - w praktyce wszystko jest dużo prostsze :)

Tak oto udało mi się odhaczyć post o odstresowaniu i aktualizację stanu akwariów za jednym razem, taka zdolna jestem! :D

Widzimy się ponownie w poniedziałek o 18:00! :)

8 komentarzy:

  1. Pamiętam wszystkie twoje stwory, które hodowałaś jeszcze u nas w domu i strasznie się bałam jak oznajmiłaś, że kupujecie akwarium i rybki. Teraz macie zadbane akwarium.....a skalarków i tak mi szkoda

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bo do akwarium trzeba dorosnąć. Nabyć cierpliwość. I pilnować terminów sprzątania ;P

      Usuń
  2. Po moim ostatnim akwarium mam alergię- piękne stulitrowe zostało uderzone niechcący młotkiem( omsknął się).....patrzyłam ze zgrozą na wypływające litry wody wraz z rybami.
    Teraz już tylko psy mi zostały, a spacery relaksują że ho,ho!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W styczniu nam właśnie stulitrowe akwarium pękło samo z siebie! Dzięki pomocy Czytelników udało się kupić nowe, większe :)
      Teraz oboje mamy zrytą psychikę i boimy się w pobliżu akwarium cokolwiek robić. Nawet koty nie mają już prawa siedzieć na akwarium ;) Ale nie poddajemy się! :)

      Usuń
  3. Lucynko piekne masz Akwaria :)
    Woda blekitna z bialutkim piaskiem niczym lazurowe wybrzeze i zadowolone piekne rybki :) gratulacje !

    Mnie najbardziej odstresowuja trzy rzeczy:
    - muzyka
    - tanczoncy ogien w kominku (ktorego nie mam) lub w ognisku.
    oraz
    - akwarium z rybkami (ktorego tez nie mam, ale to ze wzgedu na czeste wyjazdy)

    Pozdrawiam Cie mocno buziole :**
    Troll

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Już Ty mi się nie migaj wyjazdami, akwarium wymaga uwagi tylko raz w tygodniu, żeby tam posprzątać ;P Całą resztę można zautomatyzować. A nawet i bez karmienia rybki spokojnie tydzień przeżyją ;)

      Muzyka i ogień są na mojej liście notek w serii ;P Jeszcze są zapachy, kolory, rękodzieło i dużo, dużo więcej. Praktycznie całe moje życie jest jednym wielkim relaksatorem :D

      Usuń

Wysoce prawdopodobne, że nie opublikuję komentarzy, które:
- obrażają autorkę bądź czytelników bloga,
- zawierają tylko link,
- mają charakter religijny i nawołują do "nawrócenia",
- nakłaniają do alternatywnych metod leczenia.

Oczywiście od powyższej reguły są wyjątki!
Akceptujmy i darzmy tolerancją siebie nawzajem :)